Zo geeft u uw verhuizing door:
- online. Hiervoor heeft u DigiD nodig. U krijgt nog een schriftelijke bevestiging van uw doorgegeven verhuizing maar dit is pas binnen vijf werkdagen ná de door u opgegeven verhuisdatum.
- persoonlijk aan de balie. Maak hiervoor een afspraak
- met het verhuisformulier (PDF, 63 kb)
Als u de verhuizing persoonlijk aan de balie doorgeeft, neemt u het volgende mee:
- kopie van een geldig identiteitsbewijs
- als u bij iemand gaat inwonen:
- kopie van een geldig identiteitsbewijs van de eigenaar of hoofdbewoner
- schriftelijke toestemming van de eigenaar of hoofdbewoner. Deze verklaring stelt u zelf op en moet door beide partijen zijn ondertekend
- huur- of koopcontract. U krijgt een bevestiging van de adreswijziging. Als u bij iemand gaat inwonen, krijgt deze persoon ook een bevestiging
Verhuist u vanuit Oisterwijk naar het buitenland? Geef dit dan binnen 5 dagen vóór uw vertrek aan de gemeente door. U wordt uitgeschreven als u tenminste 8 maanden van een jaar in het buitenland bent. Deze periode hoeft niet aaneengesloten te zijn. Wanneer niet alle bewoners van een adres naar het buitenland vertrekken, moeten alle personen die vertrekken in persoon verschijnen bij de gemeente. Dit geldt ook voor minderjarigen.
U kunt uw verhuizing naar het buitenland digitaal doorgeven. Hiervoor heeft u DigiD nodig.
In veel landen heeft u een bewijs van uitschrijving nodig van uw laatste woonplaats. Dit bewijs van uitschrijving is gratis. Als u de aangifte van emigratie doet op de emigratiedatum zelf, krijgt u het bewijs direct mee. Doet u de aangifte digitaal of ligt de emigratiedatum in de toekomst, dan sturen wij het bewijs naar uw nieuwe adres in het buitenland. Als u later nogmaals een bewijs van uitschrijving nodig heeft, vraag deze dan aan via 1 van de RNI-gemeenten. Een overzicht van deze gemeente staat op www.rijksoverheid.nl.
Uw adres wordt zonder uw schriftelijke toestemming niet aan particulieren of commerciële instellingen doorgegeven. Weten wie uw gegevens wel krijgt? Kijk op de website www.wiekrijgtmijngegevens.nl. Maatschappelijke instellingen zoals kerk, ouderenzorg of maatschappelijk werk mogen uw gegevens wél opvragen. Wilt u niet dat zij uw adres ontvangen? Dan kunt u de gemeente verzoeken om geheimhouding. Let op: dit geldt niet voor deurwaarders, advocaten en overheidsinstellingen zoals de Belastingdienst. Instellingen die wettelijke taken uitvoeren, blijven gewoon toegang houden tot uw adres- en persoonsgegevens. U kunt geheimhouding van uw persoonsgegevens online aanvragen. U heeft hiervoor uw DigiD nodig. U kunt ook het formulier "Verzoek om geheimhouding (PDF, 71 kb) " downloaden, invullen en opsturen.
Sinds enige tijd is het niet meer mogelijk bij de gemeente een starterslening aan te vragen. Het budget voor de startersleningen is op. Aanvragen bij het SVn (Stimuleringsfonds Volkshuisvesting) worden dan ook niet meer in behandeling genomen.