Oisterwijk lanceert nieuw logo citymarketing

26 oktober 2016

Op zondag 30 oktober heeft burgemeester Hans Janssen samen met enkele leden van het Platform  Toerisme Oisterwijk het nieuwe logo van Oisterwijk, Parel in ’t groen onthuld. De primeur was voor de Parel Express, het toeristisch treintje dat door de Stichting Ons Oisterwijk voorzien is van een nieuwe naam en een nieuw uiterlijk met daarop het nieuwe logo voor citymarketing van Oisterwijk.

Een Oisterwijk logo voor iedereen

Het nieuwe logo is in samenspraak met ondernemers en toeristische partners ontwikkeld. Vanuit het Platform Toerisme en vanuit het gemeentebestuur bestond behoefte aan krachtige, gezamenlijke Oisterwijk promotie. Oisterwijk, Moergestel en Heukelom hebben enorm veel te bieden: unieke natuurgebieden, een prachtig centrum, uitstekende restaurants, bijzondere winkels, goede voorzieningen, etc. Door deze kernwaarden en het sterke imago gezamenlijk te promoten vergroot je de slagkracht en exposure. Voor deze gezamenlijke promotie is nu een logo (beeldmerk en slogan) ontwikkeld dat iedereen kan gebruiken in de eigen promotionele uitingen.

De O’ is afkomstig van de verkorte schrijfwijze van Oisterwijk als O’wijk. Tegelijkertijd is het een ingeving, een denken aan, een ontdekking. Bovenal is het de basis voor een welgemeend: O’ja! Daar moeten we inderdaad eens heen!

Burgemeester Hans Janssen roept alle ondernemers en organisaties op om dit nieuwe logo voor Oisterwijk te gaan gebruiken in hun promotionele uitingen: “We hebben allemaal een groot ‘Oisterwijk-hart’, zijn allemaal erg trots op onze gemeente. Dat merk ik als ik ondernemers en inwoners spreek. Hoe meer we dat samen uitdragen, hoe krachtiger de promotie van Oisterwijk wordt. Daar plukken we met z’n allen de vruchten van.”

Oisterwijk, Parel in ’t groen

Op de website www.parelintgroen.nl is het logo te downloaden en zijn ook voorbeelden en de gebruiksinstructies te vinden. In dit digitale huisstijlhandboek is bewust gekozen voor een beperkt aantal duidelijke richtlijnen, met daarbij volop mogelijkheden voor creatief gebruik van het logo door ondernemers of organisaties zelf.